Het Floaters jaar verslag van 2019

We hadden met een geweldige start willen beginnen in 2019, een instructeurscursus, een juryworkshop, een Cani cross wedstrijd en een indoor frisbeewedstrijd maar er kwam iets anders op ons pad, namelijk een eigen trainingslocatie!

Er waren al gesprekken geweest en geloof me we wilde het echt wel van de daken schreeuwen, maar hoe goed het er ook uitzag we weten ook dat alles zo maar weer een andere kant zou kunnen opgaan, dus zijn we met beide voeten op de grond gebleven, vanuit de floater groep was het natuurlijk geen probleem om hulp te krijgen om alles een opknap beurt te geven, zo konden we in februari starten met de 1e werkzaamheden.

Via via met een grondwerker in contact gekomen die eerst de wildgroei van het veld af heeft gemaaid, toen het zaakje heeft aangerold, toen hebben we met een aantal vrijwilligers met 7m2 grond alle grote oneven heden vlakgemaakt, toen nog een keer kort laten maaien.
Maar het veld was erg drassig dus zijn we (eerst via een dompelpompje ) en daarna bezig geweest om de oorspronkelijke pomp aan het werk te krijgen, en dat was gelukt!
Maar in maart was het dan echt zover onze 1e training op ons eigen veld en wat een veld maar liefst 70 meter breed en 115 meter lang! alle ruimte voor alle disciplines van de frisbee, van een multiple tot aan het lange afstand werk.

Maar toen kwam de droogte, dus zijn we weer aan de slag gegaan om de sproei installatie aan de praat te krijgen, dit was nog niet zo simpel, zoeken en graven zelfs met een metaaldetector! Na aanschaf van een aantal sproeiers en een filter kregen we deze installatie ook aan de praat!
In de zomerstop waren we verder dan we hadden verwacht, een eigen zitmaaier, bosmaaiers, een 2e zitmaaier voor de (verguteer)roller en de grasverzamelaar een sproei installatie, drainagesysteem, en veldverlichting en een eigen opslag!
Wat willen we nog meer, natuurlijk wedstrijden en evenementen organiseren, Vergunningen worden aangevraagd en wedstrijden & evenementen worden gepland.

Nadat we de 1e wedstrijd van de Flyball en de frisbee hadden gehad was het tijd om ons kunstje weer te gaan flikken op het Animal Event namelijk de Happy Dogsurvival.
Wederom veel lof over de wijze waarop we deze drie daagse survival hebben neergezet, maar wat wil je ook met zo’n geweldige groep van vrijwilligers!
Het opbouwen was best snel gebeurd maar vrijdagochtend hadden we wel een moeizame start, maar dat was snel gegeten toen we die blijde gezichten zagen van de deelnemers die binnen kwamen! op vrijdagavond nog een super gezellige feest gehad, waar we zelfs met sommige floater kids in het jeugdjournaal langskwamen.

Zaterdag zaten de vrijwilligers er boven op om alles gladjes te verlaten lopen en dat ging vanaf het begin helemaal toppie! met het avondeten allemaal onder de tenten en met meer dan 40 vrijwilligers aan de chinees gegaan, dit was trouwens de grootste groep vrijwilligers die we op de been hebben weten te brengen tijdens een event!
Zondag wederom aan de bak om het voor veel honden en baasjes naar hun zin te maken, het parcours was niet veel langer maar wel een stuk zwaarder en dat vonden sommige deelnemers helemaal geweldig! ook weer geweldig veel feedback vanuit onze vrijwilligersgroep om mee te nemen in de volgende survivals.
Onze Flyball teams krijgen steeds meer hondjes om de teams stabiel te krijgen, en dat kunnen we zien aan onze prijzen kast die groeit uit zijn jasje !
Ook zijn er al een aantal records gesneuveld in dit half jaar en zijn er ook veel floater mama’s zwanger en misschien zitten daar ook wel een aantal kleine vrijwilligers tussen.

Ook bij de frisbee weer een hoop nieuwe aankomende talenten, zo stroomde Dion dit jaar meteen door naar divisie 1 en deden Steef en Peter goede zaken qua ervaring opdoen in de freestyle divisie 2 klasse.
Ook hebben we ons demoteam versterkt met Remy & Faya en Dion en Gunnar.
We hebben de trainingen afgesloten met een geweldige spelavond! instructeursteam bedankt voor het organiseren hiervan!
Maar er zijn ook negatieve zaken, zo is onze St. aangeklaagd door een party waar wij in het verleden een samenwerking mee hadden.
Ook waren er een aantal Floaters niet meer welkom geheten bij deze instelling, maar deze instelling organiseerde ook Flyball wedstrijden en volgens onze advocaat konden zij ons de toezegging niet ontnemen dus zijn wij dus wel verschenen op deze Flyball wedstrijd.

Meer om een statement te maken dat het niet zo kan zijn dat instellingen zonder weerwoord of een gerechtelijke uitspraak van een rechter iemand de toegang kan ontzeggen.
Vervolgens hebben wij op verzoek van de Politie het terrein verlaten maar wel met alle 3 de teams! om maar aan te geven dat wij als Floaters achter elkaar staan in moeilijke tijden.
Onze frisbee wedstrijd de Dutch-open werd een gezamenlijke wedstijd met de GCDC van onze mede organisator Sven van Driessche, ook zou niemand minder dan Oscar Mauricio Arevalo een workshop komen geven dus was het extra veel werk aan de winkel voor onze vrijwilligers. maar ook op dit weekend konden we wederom rekenen op een hoop vrijwilligers, zo hadden we voor de 1e keer een food-tent neergezet waar alle juryleden en vrijwilligers in de ochtend een heerlijk broodje gebakken ei konden krijgen, in de middag een kom lekkere soep en in de avond lekker konden eten.

Voor onze T&F Jury was het wel even schakelen om de twee formats te kunnen beoordelen maar hebben dit prima opgevangen, ook voor de jury van de freestyle en de mensen die het secretariaat moesten alle zijlen bij zetten om alle data te verwerken ook een pluim voor de jury van de GCDC die op hun beurt prima synchroon liepen met het verwerken van alle data.
Ondanks het regenachtige weer kwamen we de zaterdag toch goed door, ook Oscar liet zich niet kennen door het typische Hollandse weer en nam alle tijd voor elke cursist, dan smaakt een lekkere maaltijd in de food-tent natuurlijk prima.
Ook wilde we Barry bedanken, zonder zijn inzet had waarschijnlijk de workshop geen doorgang kunnen vinden, zo zien we maar hoe iedereen zijn steentje bij draagt om er toch en geslaagd weekend van te maken!

Op de zondag was het prima weer en konden we op tijd beginnen met een dubbele prijsuitreiking, na nog een snack te hebben gegeten konden we voldaan richting huis.
Maar er stond nog een grotere uitdaging op de kalender, namelijk de Happy Dogsurvival 2019 in Werkendam, door een prima voorbereiding en de inzet van een aantal vrijwilligers die al een weer eerder zich hadden ingezet op het parkoers uit te zetten en al een hoop onderdelen te maken, konden we er voor zorgen dat er zaterdagochtend gestart kon worden aan deze editie van de HappyDog-survival 2019.
Het was een geweldig gezicht vanuit de start finish positie om alle deelnemers te zien ploeteren om alle onderdelen te nemen, na de 1e dag was het natuurlijk weer heerlijk eten bij de manege en werden alle feedback opgenomen om het de 2e dag weer zo soepel te laten verlopen als de 1e.
Na de 2e dag was het niet te geloven dat we meer als de helft van alle onderdelen al hadden opgeruimd en dat we na het eten nog maar weinig spullen uit het veld moesten halen.

Nog wel een extra bedankje aan de vrijwilligers die ook nog in de week daarna nog een aantal keren richting Werkendam zijn gereden om alle spullen daar weg te krijgen!
Na de zomerstop was het natuurlijk helemaal super om weer op ons veld te kunnen trainen, de Puppycursus werd druk bezocht en het was genot om te zien hoe deze cursisten elke week weer kwamen opdagen om te investeren in hun hond.

Ook onze Hoofdsponsor HappyDog had nog een verrassing voor ons, we kregen namelijk bijna 100 meter reclame dorden om het veld aan te kleden, wat een geweldig gezicht om te zien!
Maar ook andere sponsoren hebben van hun bedrijf een reclameboord gesponsord om ons veld nog professioneler aan te kleden.

Ook hebben we de Dogfrisbee instructeurscursus die we via de NDDF organiseren weer opgepakt, en er zijn op dit moment maar liefst 4 instructeurs in opleiding.
Verder willen we namens alle Floaters onze trouwe sponsoren HappyDog, Jumbo buitenhof, Avonturia de Vogelkelder en Domburg-Sportprijzen wederom bedanken voor hun sponsoring en inzet van het afgelopen jaar en hopen in het volgende jaar wederom een beroep op jullie kunnen doen!